Czére-Tóth Anna

Czére-Tóth Anna
Co-founder @620Chillinights @​Millennial Women Network és Business Development Manager @Reliable Education

Jelenleg két fő dologgal foglalkozom: a férjemmel, közös e-kereskedelmi vállalkozásunkkal és a 3 hónapos kisbabánkkal. Emellett a korábbi projektjeimet is viszem tovább, amennyire a jelenlegi járványhelyzet és az időm engedi. Ez magában foglalja a Millennial Women Network globális női vállalkozói közösség menedzselését, és limitáltan konzultációval is foglalkozom e-kereskedelem témában (elsősorban Amazon.com amerikai piacán való értékesítésben szoktam segíteni).

Saját női vállalkozói közösséggel is rendelkezel, miért tartod fontosnak ezeket a típusú kezdeményezéseket? 

Mindig is az volt a tapasztalatom, hogy közösségben sokkal motiváltabb vagyok és jobban is érzem magam, ha másokkal együtt dolgozhatok közös projekteken. Ezt az érzést szeretném megteremteni másoknak is azokkal a közösségekkel, amiket eddig létrehoztam vagy segítettem létrehozni.

Több közösséget is szervezel, például a Millennial Women Network és 620Chillinights eseményeket. Honnan jött neked az igény a közösség alapú vállalkozásépítésre? Miért javasolnád más cégeknek is, hogy közösségekben gondolkozzanak? 

Pont erről beszéltem a TEDxYouth@Budapesten. Az MWN-t és a 620Chilinights-ot is azután kezdtem el, miután hazajöttem Amerikából, ahol nyolc hónapos ösztöndíjjal egy startup inkubátorban voltam marketinges és rendezvényszervező. Imádtam ezeket a rendezvényeket, rengeteg inspiráló vállalkozóval ismerkedtem meg. Innen jött az ötlet, hogy itthon is létrehozzak pozitív, támogató közösségeket vállalkozóknak vagy érdeklődőknek. 

Milyen tanácsot adnál azoknak, akik szintén a globális piacra szeretnének termékeket piacra dobni?

Mindenképpen előny, ha ismerjük a piacot, ahova értékesíteni szeretnénk. Én többször voltam az USA különböző államaiban, ami segített abban, hogy megismerjem az amerikai emberek szokásait, preferenciáit, és olyan termékeket tudjunk fejleszteni, ami a nekik is tetszik. 

Milyen vállalkozói értékeket adott az amerikai gondolkodásmód? Miket tanultál az Amerikában töltött évek alatt? 

Amerikában ragadt rám a ‘can-do attitude’ (vagyis hogy úgy gondolom, bármit meg tudok csinálni), és a vállalkozáshoz is megjött a kedvem, elkapott a hangulata. Nekem az volt a tapasztalatom, hogy az amerikaiak nagyobb önbizalommal vágnak bele új dolgokba, vállalkozásokba és a közösségtől is pozitív visszajelzést, biztatást kapnak. Illetve sokat segítenek egymásnak is, ebben szerintem lehetne még fejlődnünk itthon. 

Mire kell odafigyelni első sorban az amazonos értékesítésnél? Mik voltak azok a hibák, amiket az elején elkövettél?

Rengeteg hibát elkövettünk, nem csak az elején, hanem még ma is. A folyamatosan változó amazonos szabályok, az intenzív verseny és a mostani járványhelyzet minket is arra kényszerít, hogy folyamatosan változzunk, és próbáljuk megfelelni az új kihívásoknak.

A termékfejlesztés, szabályozások, kínai gyártókkal való kommunikáció, készletmenedzsment területén voltak eddig főleg kihívásaink. Majdnem három éve megvan a vállalkozásunk, de mg mi is folyamatosan tanulunk.

Mi az amazonos értékesítésen belül “private label”-el, tehát saját termékek fejlesztésével és értékesítésével foglalkozunk. Ezt csak annak ajánlanám, aki nagyon erős motivációval és kitartással rendelkezik, mert nem egyszerű.

Én mondjuk a nehézségek ellenére is nagyon szeretem csinálni. Jó érzés látni, hogy kialakulnak a termékek, és létrehozunk valamit, amit egy másik kontinensen emberek ezrei használnak. Úgy érzem, hogy számít, amit csinálok, magamnak osztom be az időmet, energiámat és bárhonnan dolgozhatok. A mostani helyzetben persze nehéz, de 2019-ben így töltöttünk két hónapot Balin “digitális nomádként”, ami egy óriási élmény volt.

A férjeddel egy csapat vagytok a munkában is. Hogyan választod szét a magánéletet a munkától? Milyen tanácsot adnál azoknak a pároknak, akik szeretnének együtt dolgozni?

Személy szerint nagyon örülök, hogy belefogtunk egy közös vállalkozásba a férjemmel. Korábban is sok közös projektünk volt az egyetemi évek alatt, és több közös munkahelyünk is volt, mindig jól működtünk együtt.

Szerintem a kapcsolatunkra is csak pozitív hatással volt a közös vállalkozás, mert ott elengedhetetlen a hatékony kommunikáció és a gyors döntéshozatal, amit a magánéletben is tudunk használni. Minden nap tartunk egy meetinget, ahol megbeszéljük az aznapi vállalkozással kapcsolatos és magánéleti teendőket is. Mindenkinek javaslom ezt egyébként, mert így nem torlódnak a fel a teendők, megbeszélni valók, hanem közösen elintézünk mindent. Ha valamelyikünknek elakadása van, a másik segít. Szerintem ez a legfontosabb.

Család, startup vállalkozás, közösségek.. Hogyan osztod be úgy az idődet, energiádat, hogy mindegyikre jusson elég? Neked milyen praktikák váltak be?

Sokan ezt úgy oldják meg, hogy mindent csinálnak egyszerre. Nekem a multitasking nem jött be, mert szeretek elmélyedni abban, amit csinálok. Próbálom meghatározni a prioritásokat, és a mindenből a legfontosabb dolgokat elintézni, hogy tudjak haladni. Ha valamilyen kevésbé fontos dologra nem marad idő, nem stresszelek miatta.

És persze próbálok kiszervezni mindent, amit tudok és amit a pénztárcánk enged. A vállalkozásban is próbálunk kialakítani egy profi csapatot, akikben megbízunk. Van olasz designer, kínai sourcing agent (aki a beszerzésben segít), képszerkesztő, szövegíró és fotós is, akivel rendszeresen együtt dolgozunk. Ezzel nagyon sok időt lehet spórolni és nem mellesleg profi munka lesz a végeredmény, ami szintén fontos. Szerintem hosszú távon megtérülnek ezek a befektetések.

Neked mit ad a GoalDiggers tagság?

Már régóta kerestem egy ilyen inspiráló közösséget, ahol magyar vállalkozó nőkkel lehet “mastermind”-olni. Nekem már az is motiváló, hogy tudom, hogy mennyi vállalkozó szellemű és ambiciózus nő van Magyarországon is, akik szívesen segítenek egymásnak. Kíváncsian várom a folytatást! 🙂

Szeretnél te is GoalDiggers tag lenni?